Rogue je třída v Diablu 4 (také se nachází v D1). Diablo 4 Rogue je přizpůsobivý, hbitý válečník, který se může specializovat na boj na dálku nebo na blízko. Dokáže porazit každého nepřítele svými nabitými zbraněmi, provádět silné kombinované útoky a mohou rozšířit svůj arzenál o smrtící jedy a stínovou magii, aby mohli beztrestně zabíjet démony.
Prohnaný Rogue používá všechny dostupné nástroje, aby dokončil svou práci. Rogue je obratný a vynalézavý, dokáže bojovat s nepřáteli na dálku pomocí luků nebo zblízka pomocí dýk. Jsou také schopni naplnit své zbraně různými magiemi.
Rogue |
|---|
|
|
Rogue je všestranná třída, která může v závislosti na situaci bojovat jak na blízko, tak na dálku, také má k dispozici pasti, které pomohou znehybnit nebo podmanit nepřátele. Rogue lze považovat za hybrida mezi Amazonkou z Diabla 2 a Demon Hunterem z Diabla 3.
Hlavní zdroj: Hlavní zdroj pro Rogue je Energie, ale také mohou využít Combo Pointy (kombo body), které lze utratit za použití určitých dovedností. Energie má základní rychlost regenerace 8 za sekundu na 1. úrovni.
Mechanický systém: Specializace - Rogue si může vybrat jednu ze tří specializací třídy. V současné době není známo, zda se hráči musí držet jednoho z nich, nebo mohou mít všechny tři aktivní současně.
![]() |
Rogue má čtyři základní staty při zvyšování úrovně dávají bonusy:
Pro Roguny jsou nejdůležitější následující tři staty:
Rogue může používat následující typy zbraní:
Rogue využívají svou všestrannost mezi bojem na dálku a bojem zblízka, aby ovládli celé bojiště. Stínová umění jim umožňují volně se pohybovat mezi nepřátelskými liniemi a jejich rozšířené zbraně a komba si poradí se všemi typy nepřátel.
Marksman |
Střílí nepřátele na dálku pomocí luků a šípů. Střelci těží z kriticky zasahujících nepřátel a tím, že se stávají Vulnerable. |
Imbuement |
Vyzbrojte své zbraně energií jedu, chladu nebo stínu. Tyto zbraně dávají útokům speciální vlastnosti, když poškozují nepřátele. |
Traps |
Položte na zem pasti, které mohou spouštět různé efekty. Tyto efekty dosahují od poškození cílů, otravy, zpomalení a mnoha dalších. |
Zde se můžete dozvědět o silných a slabých stránkách hraní za Rogue a o tom, zda odpovídá vašemu stylu hry.
Výhody+ Všestrannost: Rogue je od přírody všestranní. Může bojovat pomocí zbraní na blízko nebo na dálku, nebo dokonce kolem sebe pokládat pasti. To může být také spojené s různými typem poškození. Díky tomu je Rogues vysoce přizpůsobitelný, což mu dává možnost přizpůsobit se různým stylům hry. + Ničivé poškození: Ničivé poškození: Rogue je třída s vysokým poškozením. Základní dovednosti zasahují neuvěřitelně silně a pomocí některých pasivních schopností je lze ještě více posílit. + Svižnost: Rogue je pravděpodobně nejrychlejší třídou ze všech pěti tříd. To umožňuje snáze se pohybovat po bojišti a také je pro nepřátelé obtížné Roguny zasáhnout. |
Nevýhody- Sevření: I když může Rogue bojovat na blízko, vždy si předem připravte únikovou cestu. Uvězněný Rogue je pravděpodobně mrtvý Rogue. - Podmíněné efekty: Pokud nejsou správně propojené vaše kombinační počáteční dovednosti, jako je Crowd Control nebo debuff schopnosti, tak mohou omezit vaši manévrovatelnost během boje a značně omezit vaše možnosti. - Držení pozice: To platí zejména pro boj na dálku. Dovednosti Roguny se spoléhá na pozici, aby maximalizovaly svůj efekt, a vždy po hráčích vyžadují, aby si byli vědomi a všímali si svého okolí. - Zbroj: Nemá takovou zbroj jako Barbarian, musíte být velmi opatrný, moc toho nevydrží. |
V Diablu 4 má každá třída unikátní mechaniku, která ji odlišuje od ostatních, a pro Rogue je to systém Specializace. Tento systém umožňuje hráčům vybrat si jeden ze tří pasivních bonusů, které vylepší jejich herní styl, a lze jej kdykoli vyměnit, dokonce i uprostřed boje.
Systém Specializace pro Rogue se odemkne na 15. úrovni po dokončení speciálního questu určený pouze pro Rogue, pod názvem True Potential. Tato řada questů seznamuje hráče se schopnostmi a herním stylem Rogue a vyvrcholí náročným střetnutím, které prověří jeho dovednost.
Systém Specializace Roguny umožňuje hráčům vyměnit si svůj pasivní bonus kdykoli, dokonce i uprostřed boje. Tato flexibilita umožňuje hráčům upravovat svůj herní styl za chodu, což usnadňuje přizpůsobení se různým situacím a nepřátelům. Výměna specializací však něco stojí: pokaždé, když změníte specializaci, tak musíte počkat na cooldown, než budete moci znovu vyměnit specializaci.
Odemkne se na 15. úrovni
"Vaše základní dovednosti nyní generují kombo body. Některé dovednosti spotřebovávají kombo body pro další efekty."
Kombo body jsou mocným nástrojem, který lze využít k vylepšení jakékoli základní dovednosti, takže je ještě silnější a ničivější. Tato mechanika je užitečná zejména na začátku hry, kdy jsou možnosti obnovy energie omezené a základní dovednosti tvoří významnou část vašich útoků. Kombinací základních a klíčových dovedností si můžete vybudovat až tři kombo body, které lze použít k uvolnění silnějších základních dovedností bez dalších nákladů.
Kombo body se vytvářejí pomocí základních dovedností. Každá základní dovednost generuje při použití jeden kombo bod, maximálně tři kombo body. Jakmile získáte tři kombo body, tak můžete použít základní dovednost k rozpoutání ničivého útoku, který způsobí další poškození a má další efekty. Roguny však mohou utratit 1 kombo bod nebo 2 kombo body, pokud tuto částku momentálně mají. Všimněte si, že základní dovednosti ani hra se vás nebudou ptát, kolik kombo bodů chcete utratit, když používáte základní dovednost. Jakmile je použitá základní dovednost, všechny nashromážděné kombo body budou utraceny, ať už 1, 2 nebo 3.
Specializace |
|---|
Barrage
1 Combo Point 2 Combo Points 3 Combo Points |
Rapid Fire
1 Combo Point 2 Combo Points 3 Combo Points |
Penetrating Shot
1 Combo Point 2 Combo Points 3 Combo Points |
Flurry
1 Combo Point 2 Combo Points 3 Combo Points |
Twisting Blades
1 Combo Point 2 Combo Points 3 Combo Points |
Odemkne se na 20. úrovni
"Zaútoč na označené nepřátele, aby se ti naplnil ukazatel Inner Sight. Když je ukazatel naplněný, tak získejte neomezenou energii po dobu 4 sekund."
Inner Sight umožňuje hráčům označit náhodného nepřítele ve skupině a zásahem do označených nepřátel se naplní ukazatel Inner Sight umístěný vedle baru Energie. U větších zásahů se ukazatel rychleji naplňuje, takže je výhodnější pro silnější nepřátelé. Jakmile je ukaztal plný, hráči získají neomezenou energii po dobu 4 sekund, bez ohledu na to, jak málo měli předtím.
Tato specializace je užitečná pro dva styly boje. Za prvé, když se svými schopnostmi spolehlivě zasáhnete většinu nepřátel, jako například s Penetrating Shot nebo Flurry. Zadruhé, můžete snadno zamířit a zasáhnout nepřítele dle libosti, jako například pomocí Twisting Blades nebo Shadow Step. V běžné hře se hráči naplní ukazatel každých 10-20 sekund v boji, v závislosti na jejich rychlosti. Proti bossům se naplní ještě rychleji, pokud je dobré poškození.
Celkově je Inner Sight neuvěřitelně užitečnou specializací pro Rogue. Jeho schopnost poskytnout neomezenou energii na krátkou dobu může být záchranou v mnoha bojových situacích a hráči si mohou snadno přizpůsobit svůj herní styl, aby využili výhod této jedinečné mechaniky.
Odemkne se na 30. úrovni
"Když spotřebujete pokaždé 100 Energie, tak se snižuje Cooldown u vaší Ultimátní dovednosti o 4 sekundy. Použití Ultimátní dovednosti se resetuje Cooldown u vašich ostatních dovedností."
Preparation umožňuje Roguně používat své Ultimátní dovednosti častěji, čím více energie spotřebujete, tím se resetuje cooldown u všech vašich ostatních dovedností. To vytváří skvělou synergii mezi použitím co největšího množství energie ke spuštění efektu a tím, že dokážete co nejrychleji sesílat dovednosti.
Dovednosti a strom dovedností v Diablu 4 odkazují na postup postavy investováním bodů dovedností do stromů dovedností, které odemykají schopnosti pro vaší postavu. A stejně jako v předchozích hrách Diablo má každá třída exkluzivní dovednosti. Dovednosti mají několik kategorií, které se liší podle vybrané třídy.
Rogue má schopnosti rozdělené do následujících kategorií: Basic (Základní), Core (Klíčové), Agility (Hbyté), Subterfuge (Lstivé), Imbuement (Posilující), Ultimate (Ultimátní) a Ultimate Pasive (Ultimátní Pasivní) dovednosti.
Seznam dovedností pro Rogue se nachází na stránce Dovednosti Rogue. Všechny dovednosti se nachází nástránce Dovednosti.
Basic
|
Core
|
Agility
|
Subterfuge
|
Imbuement
|
Ultimate
|
Ultimate Pasive
|
Legendární Aspekty jsou unikátní modifikátory v Diablu 4, které dokážou přeměnit vzácné předměty na legendární. Legendární aspekty v D4 představují vylepšení, která mohou výrazně rozšířit schopnosti vaší postavy. Máte dvě různé možnosti, jak aspekty odemknout. Legendary Aspect můžete získat z Codex of Power (dokončit určité dungeony) nebo z extrahování legendárních předmětů, které získáte z nepřátel v Sanctuary. Pečlivým výběrem těchto aspektů můžete utvářet osud své postavy a stát se silou, se kterou je třeba počítat.
Každá postava má k dispozici širokou paletu legendárních aspektů, které můžete přidávat do různého vybavení. Legendární aspecty se dělí do pěti Kategorií:
Všechny aspekty se nachází nástránce Codex of Power a další informace aspektů se nachází na stránce Legendary Aspects.
Seznam aspektů pro Rogue se nachází na stránce Rogue Legendary Aspects.
Paragon Board (Paragon Desky) je herní systém v Diablu 4. Je to podobný systému jako Paragony v Diablu 3. Paragon deska se odemyká pro každou postavu na 50. úrovni a můžete získat čtyři body za každou úroveň až do 100. Další paragon body můžete získat při dokončení Renownu. Po otevření Paragon desky začíná postava na centrální desce herního plánu, kde si může hráč vybrat. Jakmile se hráč dostane na konec desky, tak si můžete vybere, kterou novou desku chcete na dané místo připevnit.
Viz níže jsou desky jenom Legendární paragon uzly.
Seznam paragonů pro Rogue se nachází na stránce Paragon Rogue. Všechny paragony najdete na nástránce Paragony.
Cheap Shot
Způsobíte o 5% zvýšené poškození za každého nepřítele v okolí, který je pod efektem Crowd Controll, až do 25%. |
Cunning Stratagem
Když spotřebujete 3 Kombo body, tak se zvyšuje o 33% bonus za Kombo body bez poškození. |
Deadly Ambush
Nepřátelům ovlivněným vašimi pasti způsobíte o 23% zvýšené poškození kritickým úderem. |
Eldritch Bounty
Když zaútočíte s Imbued dovedností, získáte 20% Resistance (odolnost) a o 20% zvýšené poškození pro daný Imbued prvek po dobu 6 sekund. |
Exploit Weakness
Kdykoli udělíte poškození zranitelnému nepříteli, tak dostane o 1% zvýšené poškození od vás na 6 sekund, až do výše 15%. |
Leyrana's Instinct
Když se ukazatel Inner Sight naplní, získáte 100% šanci na uhýbání na 1.5 sekundy. |
No Witnesses
Vaše ultimátní dovednosti způsobí o 30% poškození a získáte na 20 sekund zvýšené poškození o 10%. |
Tricks of the Trade
Vaše Marksman dovednosti na dálku udělují u dovednosti Cutthroat zvýšené poškození o 25%. Vaše dovednost Cutthroat poskytuje u Marksman dovednosti o 25% zvýšené poškození. |
Postavy |
|---|
Barbarian · Druid · Necromancer · Rogue · Sorceress |
Webdesign DeadKarlos (27.2.2000) | SysAdmin: Night Storm