Nepřátelé ve hře Diablo 4 pokrývají souhrn všech nepřátelských tvorů, se kterými se ve hře setkáte. Tato stvoření, která obývají různá místa a dungeony, mají své vlastní odlišné rysy a sadu útoků, díky nimž každý nepřítel vyniká sám o sobě. Přestože představují hrozbu a neustále se měnící výzvy, tito nepřátelé poskytují různé dropy, které odměňují hráče předměty, které budou potřebovat, když pokračují ve hře.
Existují běžní nepřátelé vybavení afixy zvanými Elity a silnější, jedineční speciální nepřátelé, zvaní Bossy
Každá příšera je součástí rodiny nepřátel. Každá Rodinna nepřátel seskupuje mnoho různých nepřátel, kteří mají určité podobnosti. Jsou tematicky podobné a obvykle se nacházejí ve stejných oblastech.
Všechny rodiny mají síly rozdělené do archetypů, s různými sadami dovedností, které obvykle útočí na hráče ve smíšených skupinách stejné rodiny, ale zároveň různých archetypů. Každý archetyp hraje v boji jinou roli. Swarmers útočí ve skupinách, takže útoky AoE jsou uspokojivé. Bruisers jsou větší monstra s vysokými hodnotami zdraví. Bojové jednotky na blízko fungují jako štíty tím, že svým protějškům na dálku stojí v cestě projektilům. A některé rodiny mají také šamana nebo nějakou speciální jednotku, která je schopna kouzlit.
Elity jsou speciální nepřátelé, vypadají jako běžní nepřátelé, ale ke zvýšení své síly používají afixy. Vzhled Elites je podobný jejich běžné verzi, až na to, že mají výraznou barvu. Jsou chráněni přisluhovači, kteří jsou mírně posíleni stejnými afixy.
Šampioni jsou podobní Elitám, mají také Afixy, které zvyšují jejich bojovou sílu a mírně vylepšují přisluhovače kolem nich. Šampioni se nacházejí pouze v obtížnosti Nightmare (World Tier 3) nebo vyšší.
Super Unique Monsters jsou speciální nepřátelé bez bossů, mnohem silnější než přisluhovači, běžní nepřátelé nebo monstra. Jsou opravdu jedinečný, protože mají jedinečná jména, vzhled, schopnosti a nacházejí se ve speciálních místech, questech nebo eventech. Super jedinečná monstra udělují velmi mocný a vzácný drop a po poražení také udělují velké množství XP. Jakmile jsou poraženi, neobnoví se.
Bossové jsou ultimátní nepřátelé, kteří se obvykle vyskytují na konci Dungeonů, questů a Strongholdů. Jsou hlavními strážci pekla. Jako takoví jsou nejmocnějšími nepřáteli, mají vlastní unikátní sadu pohybů a nejvyšší ukazatele zdraví.
Poražení některých bossů je nezbytné k dokončení herního příběhu, protože jejich poražení spouští odemknutí nových lokací.
Vybavení |
|---|
Lokality (Stronghold · Dungeony · Altars of Lilith · Shirne · World Tier Statue) · Questy (Hlavní questy · Místní eventy · Season eventy) · Obchodníci (Alchemist · Blacksmith · Jeweler · Occultist · Purveyor) · Prodejci (Weapons · Armor · Rings, Amulets) · Služby (Healer · Stable Master · Wardrobe · Stash) · Red Dust (Unconventional Steed Armor · Cursed Scroll · Odds and Ends · Unsavory Oddities) · Nepřátelé (Bossové) |
Webdesign DeadKarlos (27.2.2000) | SysAdmin: Night Storm